GEMAAKT beeldmerk

De stichting Gemaakt in dé Noordoostpolder is officieel opgericht. Deze club houdt zich bezig met de gebiedsmarketing van de gemeente Noordoostpolder. Doel is om de polder te profileren als een aangenaam gebied om te wonen, te werken en te bezoeken. Voorzitter is Marien Boersma.

‘Als vijfkoppig bestuur zijn we zeer enthousiast om samen met alle ambassadeurs onze gemeente door middel van het merk Gemaakt in dé Noordoostpolder meer bekendheid te geven’, zegt hij. Hij wil met de andere bestuursleden het merk Gemaakt in dé Noordoostpolder verder ontwikkelen en promoten.
In het bestuur hebben Marijke van der Heijden – van Heukelom, Monique de Boer – Boomsma, Ingrid Cordes, Annemiek Koedijk – Sol naast Boersma plaatsgenomen.
Een gebiedsmarketeer zal straks grotendeels de operationele gang van zaken voor rekening nemen. ‘Die stuurt het reclamebureau aan en onderhoudt de contacten met het netwerk van stakeholders en ambassadeurs. Hiernaast zorgt de gebiedsmarketeer ervoor dat zoveel mogelijk mensen in aanraking komen met het merk ‘Gemaakt in dé Noordoostpolder’ en ons mooie verhaal gaan vertellen.’
De samenwerking met stakeholders als de gemeente, BV Noordoostpolder, StEP, Centrum Management Emmeloord en Visit wordt voortgezet. ‘Bovendien willen we graag meer activiteiten ontplooien met alle organisaties die zichzelf ambassadeur noemen, inmiddels al meer dan 75,’ legt Boersma uit.

Het merk Gemaakt in dé Noordoostpolder is het resultaat van een participatietraject waarbij inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en de gemeente Noordoostpolder samenwerkten aan de uitstraling en koers van de regio. In december stemde de gemeenteraad in met de oprichting van een zelfstandige stichting met een onafhankelijk bestuur. De stichting staat sinds eind mei los van de gemeente.